FAQ: veelgestelde vragen over TopFuel
- In welke brandstofcategorie valt TopFuel?
TopFuel is een paraffinische, synthetische diesel, aan de pomp aangeduid met XTL. Het product voldoet altijd aan de Europese EN15940 norm, ongeacht welke blend u kiest. - Wat moet ik doen om over te stappen op TopFuel?
U kunt direct starten met het gebruiken van TopFuel als de dieselmotor geschikt is voor XTL diesel. TopFuel is mengbaar met conventionele diesel, maar voor een optimaal effect zorgt u ervoor dat de brandstoftank van het voertuig en de dieselopslagtank zover mogelijk leeg zijn. - Welke variant (percentage) TopFuel kan ik het beste kiezen?
U kiest de variant die het beste past bij uw duurzaamheidsdoelstelling. Afhankelijk van de meerprijs kunt u gemakkelijk 'schakelen', omdat de distributie van TopFuel gebaseerd is op een massabalans binnen de Nederlandse markt. - Hoe kan ik voor de CO2 prestatieladder aantonen dat ik TopFuel heb ingekocht?
Periodiek ontvangt u van uw leverancier een getotaliseerd leveringscertificaat. Naast het bewijs van levering is hierop ook aangegeven wat het effect is van de ingekochte TopFuel op uw CO2 footprint. - Is de herkomst van de componenten van TopFuel bekend?
De in TopFuel gebruikte HVO wordt geproduceerd en aan ons geleverd met het ISCC-EU certificaat, een verklaring van duurzame herkomst. De GTL Fuel is afkomstig van Shell. - Welke kleur heeft TopFuel?
TopFuel is helder als water. Sommige HVO in de Nederlandse markt is 'blauw' gekleurd (blauwe diesel), wat geen verdere voordelen biedt voor de verbranding of andere eigenschappen van de brandstof. Om de schone voordelen van TopFuel te onderstrepen is de brandstof net als GTL Fuel transparant en nagenoeg geurloos. Daarnaast is de blauwe diesel B20/30 een mix van diesel met HVO. Dit in tegenstelling tot TopFuel waar de GTL component een forse reductie geeft van lokale emissies. Dat merkt u direct. Ook is er minder rook en de typische dieselgeur is verdwenen.